U bent niet ingelogd of nog geen lid. login of Registreer om te kunnen downloaden van het forum. Deze website gebruikt cookies. Indien u niet akkoord gaat, gelieve de site dan te verlaten.

De kosten voor hosting en dataverkeer lopen zodanig op dat we u willen verzoeken een kleine (niet verplichte) bijdrage te leveren tot het behoud van dit forum. Alle inkomsten zullen enkel en alleen worden gebruikt om het voortbestaan van het forum te garanderen. Klik hiervoor op de 'Donate' knop bovenaan

OPGELET : DIT FORUM WORDT BEHEERD DOOR VRIJWILLIGERS, ER IS GEEN ENKELE CONNECTIE MET DE FABRIKANT OF LEVERANCIER !!!

Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Authenticatieprobleem
05-06-2012, 22:48
Bericht: #1
Not Solved Authenticatieprobleem
Ik heb de kabels nu als volgt zitten:
- Van modem St706 via internetpoort (IP) 1 naar vaste PC ( bekabeld internet dus )
- Van internetpoort 2 gaat een kabel naar 1 van de 4 ethernetpoorten (EP) achter in de linksys router.
- DHCP uit op router ( aanbevolen door iemand )
- De router maakt nu contact met mijn tablet. Joepie!!
- En ik heb internet op de vaste PC. Joepie too !
Prima!!
( Op deze manier kom ik alleen niet in de router zelf ( 192.168.1.1 ) om instellingen te maken.
Dan moet ik de kabel uit EP1 in de IP van de router steken, en verbindt ik de vaste PC met 1 van de 4 EP achter in de router ( snap je het nog ? ) Enfin....

Echter zodra ik de router beveilig met een wachtwoord ( en evt. routernaam ) krijg ik geen toegang meer via de tablet: AUTENTICATIEPROBLEEM krijg ik als melding.

Wat doe ik fout?

Alles werkt, maar draadloos is niet beveiligd! Huh

(Edit rbergen: post vervangen door een langere over hetzelfde onderwerp uit andere discussie)
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
06-06-2012, 15:25
Bericht: #2
Not Solved RE: Authenticatieprobleem
(05-06-2012 22:48 )flower thunder schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
RegistreerJa, dat is mij inderdaad te ingewikkeld. Gooi je niet twee beveiligingen door elkaar; die van de router en die van het draadloos? Het volgende is wellicht gesneden koek maar ik meld het toch maar, nu ik toch aan het typen ben Wink

De router beveilig je met een usercode/wachtwoord zodat niet iedereen die via je netwerk (bedraad of draadloos) bij de router kan de instellingen van de router kan veranderen. Eén van die instellingen is een wachtwoord voor je draadloos netwerk; dat wachtwoord noem ik maar even PSK. Een andere instelling is het SSID, dat is een naam voor dat draadloos netwerk. Door die instellingen van het draadloos netwerk voorkom je dat je buurman draadloos op je netwerk komt. Maak dus goed onderscheid tussen het draadloos netwerk en de router, ook al zit het tegenwoordig meestal in één kastje.

Op dat ene kastje, de router, moet je dus een SSID en een PSK instellen voor je draadloos netwerk; en op je tablet moet je diezelfde instellingen doen.

Ik zie niet waarom je je PC niet gewoon ook aan de router kunt hangen, bedraad. Als je DHCP op je router uitzet moet je wel alles op die PC instellen en dat is nogal ingewikkeld. Maar als de combinatie PC + router + DHCP wel werkt, en er dus alleen een probleem is met je tablet, dan hoef je alleen op je tablet DHCP uit te zetten. Overigens hebben we dat al in een andere draad besproken (http://www.tabletsupport.eu/cherry/showt...04&page=2) en daar meldde ik al (oa) "Overigens is mijn (beperkte) ervaring dat DHCP zelden of nooit het probleem is maar wel erg gemakkelijk. Zitten we wel op het juiste spoor?", maar sylvester heeft meer en slechtere ervaringen.
Reageren op dit bericht
06-12-2012, 11:11
Bericht: #3
Ik bezit een Odys tablet heb ook Authenticatie probleem krijg het er niet uit?? wie helpt ???
Reageren op dit bericht
06-12-2012, 11:29
Bericht: #4
(06-12-2012 11:11 )harrybanjer schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Dit forum is voor Cherry tablets niet voor andere merken.

Gaarne hun hulp in te schakelen

Met vriendelijke groet,

ChemoNL

----------------------------------
Heeft een antwoord je geholpen?
Geef een rep punt!
----------------------------------
Support voor:
M-677
M-678
M-906
M-1007
M-1013
M-1038
en andere niet in mijn bezit zijnde Cherry tablets
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)
Donation's plugin by Naoar.com