U bent niet ingelogd of nog geen lid. login of Registreer om te kunnen downloaden van het forum. Deze website gebruikt cookies. Indien u niet akkoord gaat, gelieve de site dan te verlaten.

De kosten voor hosting en dataverkeer lopen zodanig op dat we u willen verzoeken een kleine (niet verplichte) bijdrage te leveren tot het behoud van dit forum. Alle inkomsten zullen enkel en alleen worden gebruikt om het voortbestaan van het forum te garanderen. Klik hiervoor op de 'Donate' knop bovenaan

OPGELET : DIT FORUM WORDT BEHEERD DOOR VRIJWILLIGERS (Willem52, SSB,...), ER IS GEEN ENKELE CONNECTIE MET DE FABRIKANT OF LEVERANCIER !!!
Wanneer u problemen hebt met garantiereparaties / klachten over garantiereparaties / ophalingen via de websites www.cherrymobility.eu of www.cherrymobility.com dient u Kruidvat/Trekpleister te contacteren. Noch dit forum, noch SSB Repair of de moderators kunnen u in dit geval helpen !

Voor iedereen Prettige Kerstdagen en een gezond 2015 !!!

Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 1.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wel verbonden via Wifi, maar geen internet
22-08-2012, 22:33
Bericht: #1
Not Solved Wel verbonden via Wifi, maar geen internet

Ik heb al een tijd problemen met Wifi.
De tablet is er wel mee verbonden, maar kan dan niet internetten.
Mail checken, Google Play, enz. wil dan ook niet. Alsof er iets wordt geblokkeerd.
Om het weer werkend te krijgen, moet ik wifi even kort uitschakelen op de tablet en dan weer aan. Dan werkt het ongeveer 1 minuut en soms wat langer en dan moet ik weer even wifi uitzetten op tablet.
Ik heb al van alles uitgeprobeerd:
Modem uit en aan gezet (ik heb een Cisco modem van Ziggo).
Wifi instellingen aangepast. (beveiliging: WPA/WPA2)
Diverse kanaal nummers uitgeprobeerd.
Firmware van april 2012 erop gezet en fabriek-instellingen.
Wifi netwerk verwijderd op tablet en weer opnieuw laten zoeken en instellen.
Mac filtering op modem uitgeprobeerd.

Onze laptop heeft helemaal geen problemen met Wifi. Werkt perfect.

Mijn Android telefoon (HTC Sensation), met dezelfde versie (4.0.3) heeft ook dezelfde problemen.
Deze heeft ook problemen met andere wifi verbindingen, dus ik denk niet dat het aan ons modem ligt.
De HTC heeft ook de meest recente firmware en ook al fabriek-instellingen gedaan, wat ook niet heeft geholpen.

Wie weet er raad?

Alvast bedankt voor je reactie/hulp.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
22-08-2012, 22:46
Bericht: #2
Not Solved RE: Wel verbonden via Wifi, maar geen internet
Als beide Android apparaten geen verbinding willen maken dan kan je ervan uitgaan dat er een probleem ligt in de Router.

Met vriendelijke groet,

ChemoNL

----------------------------------
Heeft een antwoord je geholpen?
Geef een rep punt!
Support voor:
M-677
M-678
M-906
M-1007
M-1013
M-1038
en andere niet in mijn bezit zijnde Cherry tablets
Reageren op dit bericht
22-08-2012, 23:16
Bericht: #3
(22-08-2012 22:46 )ChemoNL schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Bedankt voor je reactie.
Als het aan de router ligt (die bij ons in de Cisco zit) ligt, hoe kan het dan dat mijn HTC ook problemen heeft op andere Wifi netwerken? Zou het probleem niet aan Android zelf liggen? De laptop van ons werkt perfect thuis.
Voor de duidelijkheid. Ze kunnen wel verbinding maken hoor, en ik zie dan ook dat hij aangeeft dat verbinding "uitstekend" is, maar dat internet dan niet werkt.
Als het probleem zit in het modem/router, wat moet ik dan veranderen in instellingen?

Alvast bedankt voor reactie.
Reageren op dit bericht
23-08-2012, 00:13
Bericht: #4
(22-08-2012 23:16 )Musicfreak schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Oeps ik had even over dat probleem met de HTC gelezen.

Wat je zou kunnen proberen in je router is om het 5 minuten zonder beveiliging te proberen?

Met vriendelijke groet,

ChemoNL

Heeft een antwoord je geholpen?
Geef een rep punt!
Support voor:
M-677
M-678
M-906
M-1007
M-1013
M-1038
en andere niet in mijn bezit zijnde Cherry tablets
Reageren op dit bericht
23-08-2012, 12:12
Bericht: #5
(22-08-2012 23:16 )Musicfreak schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
RegistreerWel verbinding en geen internet is vaak het gevolg van DHCP problemen. Zoek even op dit forum naar DHCP en volg de instructies hoe je DHCP kunt uitschakelen.
Reageren op dit bericht
23-08-2012, 13:15
Bericht: #6
Ik heb een soortgelijk probleem gehad maar zal het even kort samenvatten:

Voordat ik het tablet had heb ik nooit problemen met de wifi gehad.
Laptop, meerdere telefoons, WII enz. erop. Toen kwam ik thuis met het tablet.
Wifi verbinding gemaakt... dat lukte, alleen helaas maar voor korte duur.
Alle andere verbonden apparaten knalde van de wifi. Na een reset van de router (Sitecom) was alles weer normaal.
Met het tablet weer verbinding maken en alles knalde erweer uit.

Ik heb toen in de router een 2de wifi verbinding aangemaakt en daar de tablet op "aangesloten".
Alle andere apparaten op de 1ste wifi verbinding. Dat ging perfect, niks geen rare dingen meer.
Inmiddels heb ik een andere router en daar werkt alles op dezelfde wifi verbindingen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes.

Cherry M-1007, blablabla...
Reageren op dit bericht
23-08-2012, 15:27 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-08-2012 om 15:29 door Musicfreak.)
Bericht: #7
(23-08-2012 00:13 )ChemoNL schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Hoe maak ik een 2de verbinding in de router? Kan dat ook in een Cisco modem? En kunnen deze 2 verbinding tegelijk naast elkaar worden gebruikt?
Reageren op dit bericht
23-08-2012, 19:52
Bericht: #8
Ik heb even het een en ander uitgetest. 4 uur lang wifi zonder beveiliging aan gehad. Het leek eerst te werken, maar na een paar minuten weer dezelfde problemen. Wifi op tablet en gsm even uit en weer aan en kon je vervolgens even weer internetten, mail checken etc. een paar minuten en was het weer gebeurd. DHCP uitzetten op tablet en gsm hielpen ook niet.

Iemand nog een idee waar nog verder te zoeken?

Alvast bedankt voor je reactie.
Reageren op dit bericht
23-08-2012, 20:15
Bericht: #9
(23-08-2012 19:52 )Musicfreak schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Zitten er andere gebruikers op je netwerk als internet uitvalt? Kijk daarbij niet alleen naar wifi maar ook bedraad.
Reageren op dit bericht
24-08-2012, 10:33
Bericht: #10
(23-08-2012 20:15 )Gerard schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer

Ja er zitten meerdere gebruikers op.
Niet allemaal continu aan.
De gsm heeft wel continu verbinding met Wifi.

We hebben het volgende aangesloten op de Cisco:

Desktop pc = bedraad
Laptop = wifi
Tablet = wifi
GSM = wifi
Printer = wifi (printer staat uit als hij niet gebruikt wordt)
Wii spelcomputer = wifi (meestal standby, wordt weinig gebruikt)
Humax interactieve decoders 2 stuks = bedraad

Is dit wat je bedoeld?
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)
Donation's plugin by Naoar.com