U bent niet ingelogd of nog geen lid. login of Registreer om te kunnen downloaden van het forum. Deze website gebruikt cookies. Indien u niet akkoord gaat, gelieve de site dan te verlaten.

De kosten voor hosting en dataverkeer lopen zodanig op dat we u willen verzoeken een kleine (niet verplichte) bijdrage te leveren tot het behoud van dit forum. Alle inkomsten zullen enkel en alleen worden gebruikt om het voortbestaan van het forum te garanderen. Klik hiervoor op de 'Donate' knop bovenaan

OPGELET : DIT FORUM WORDT BEHEERD DOOR VRIJWILLIGERS (Willem52, SSB,...), ER IS GEEN ENKELE CONNECTIE MET DE FABRIKANT OF LEVERANCIER !!!

Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lezen van eBooks op tablet
05-07-2012, 19:52
Bericht: #1
Not Solved Lezen van eBooks op tablet
Heeft er iemand ervaring met het downloaden en lezen van beveiligde eBooks op de tablet.Ik heb al een ID op Adobe gemaakt en heb begrepen dat men het digitale boek eerst op de PC moet downloaden en daarna kopieren naar de tablet.Ik vraag me af of dit vlot verloopt en moet er op iets speciaals gelet worden.Gebruik ik best de voorgeinstalleerde app Aldiko of is er een betere app ( Bluefire reader ?) .Graag enkele suggesties. Ik heb de app Aldiko al enkele keren opnieuw moeten installeren!
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-07-2012, 10:32
Bericht: #2
Not Solved RE: Lezen van eBooks op tablet
Zoek ook voor je pc eens op Calibre, dat is software waarmee je digitale boeken op je pc kunt beheren, en dat je boeken op je tablet kan zetten. Ik gebruik zelf een ebook reader (kobo touch) voor epubs, en heb de tablet eigenlijk voor een deel gekocht om pdf ebooks te kunnen lezen. Die willen nauwelijks op een ereader. Ik heb Calibre nog niet met mijn tablet geprobeerd, maar uit je bericht leidde ik af dat ebook lezen voor jou nog een nieuw terrein is, en dan is Calibre zeker handig om te hebben (open source dus gratis) Veel leesplezier!
Reageren op dit bericht
07-07-2012, 22:04
Bericht: #3
(07-07-2012 10:32 )ICTheo schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Bedankt voor de info.Ik ga wel eerst de app Aldiko verder uittesten,volgens de handleiding zou ik epubs moeten kunnen lezen.Als de resultaten niet meevallen ga ik calibre eens uitproberen;
Reageren op dit bericht
08-07-2012, 08:38 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-07-2012 om 13:03 door streun.)
Bericht: #4
Ik kopieer mijn ebooks naar een usb stick en lees ze daarvan af. Aldiko gebruik ik niet meer. Te ingewikkeld om bij mijn stick te komen.

Als reader gebruik ik nu de gratis Cool Reader. Werkt geweldig.
Reageren op dit bericht
08-07-2012, 23:39
Bericht: #5
(08-07-2012 08:38 )streun schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
RegistreerBedankt voor de tip:ik zal cool Reader eens uitproberen.
Reageren op dit bericht
12-07-2012, 09:38
Bericht: #6
(08-07-2012 23:39 )Rich schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Goedendag Streun,

Ik heb Cool Reader uitgetest:heeft een aantal interessante mogelijkheden,maar wat ik vervelend vind is als ik mijn boek wil lezen (475blz) dat hij die iedere keer moet downloaden en dit duurt enkele minuten! ik heb het boek opgeslagen zowel op mijn sd kaart als op mijn externe usb.Ook moet ik het boek lezen in landscape mode:als de tablet draai is de lay out van de pagina niet goed.
Reageren op dit bericht
12-07-2012, 18:35
Bericht: #7
Cool Reader is inderdaad stukken beter dan Aldiko.

Cherry M-1007 - Android 4.0.3 build 20120419 en 4.0.4 build 20120616
Cherry M-1013 - Android 4.1.1 build 1.1.0-20121220-074905
Reageren op dit bericht
12-07-2012, 20:16
Bericht: #8
Ikzelf gebruik Moon Reader Pro.

En echte aanrader.

Je kan een gratis versie uitproberen

Met vriendelijke groet,

ChemoNL

----------------------------------
Heeft een antwoord je geholpen?
Geef een rep punt!
----------------------------------
Support voor:
M-677
M-678
M-906
M-1007
M-1013
M-1038
en andere niet in mijn bezit zijnde Cherry tablets
Reageren op dit bericht
13-07-2012, 06:44
Bericht: #9
(12-07-2012 18:18 )streun schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Reageren op dit bericht
13-07-2012, 12:10
Bericht: #10
(13-07-2012 06:44 )streun schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)
Donation's plugin by Naoar.com