U bent niet ingelogd of nog geen lid. login of Registreer om te kunnen downloaden van het forum. Deze website gebruikt cookies. Indien u niet akkoord gaat, gelieve de site dan te verlaten.

De kosten voor hosting en dataverkeer lopen zodanig op dat we u willen verzoeken een kleine (niet verplichte) bijdrage te leveren tot het behoud van dit forum. Alle inkomsten zullen enkel en alleen worden gebruikt om het voortbestaan van het forum te garanderen. Klik hiervoor op de 'Donate' knop bovenaan

OPGELET : DIT FORUM WORDT BEHEERD DOOR VRIJWILLIGERS, ER IS GEEN ENKELE CONNECTIE MET DE FABRIKANT OF LEVERANCIER !!!

Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nogmaals E-boek via Aldiko
04-03-2012, 19:20
Bericht: #1
Not Solved nogmaals E-boek via Aldiko
Nogmaals een vraagje over uploden van E-boeken via Aldiko. Na 3 dagen modderen is het nog steeds niet gelukt. In het forum las ik, dat vanuit Aldiko de optie SD geselecteerd kan worden (waar de EPUB bestanden te vinden zijn) en daarna de map met de EPUB bestanden moet worden gezocht. De bestanden selecteren en op importeren drukken.
Lijkt simpel, maar o wé als het tegen zit!
Via <<<instellingen – apps – toepassingsinstellingen>>>, blijkt dat er geen standaardwaarden op mijn tablet zijn ingesteld bij standaard starten. Dat geldt voor zowel SD kaart als de interne opslag.
Is dat werkelijk de fout of weet iemand een andere truc. Het is mij tot heden niet gelukt om de standaard waarde te wijzigen. Trouwens als ik Aldiko aanklik en daarna de instellingen opvraag zie ik krijg ik gegevens te zien van Adobe DRM. Dat is volgens mij iets dat ik niet wil zien.

Wie o wie kan mij helpen om alsnog via het tablet boeken te kunnen lezen. voor mij is het bijna om radeloos van te worden! alvast mijn grenzeloze dank
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
04-03-2012, 20:20
Bericht: #2
Not Solved RE: nogmaals E-boek via Aldiko
als je aldiko opstart dan zie je boven in beeld een home icoontje, als je daarop klikt krijg je een menu, klik dan op sd kaart
zoek dan in die lijst die je dan krijgt de map waar je ebooks in staan.
Klik op het vakje achter de titel om het boek wat je wilt importeren aan te vinken (je kunt meerdere tegelijk aanvinken)
Dan krijg je onder in beeld een button te zien importeer in aldiko, die aanklikken en klaar is klara..............Wink
Reageren op dit bericht
04-03-2012, 20:56 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-03-2012 om 20:58 door Zoever.)
Bericht: #3
Je kunt op de volgende manier boeken in Aldiko importeren. Zet het boek dat je wilt lezen (of meerdere boeken) op een usb stick. Sluit deze usb stick met het verloopkabeltje aan op het tablet. Ga nu naar Aldiko en klik op het huisje in de boekenkast (dus niet het huisje in de menubalk). In het nieuwe scherm klik je op SD-kaart. In het scherm SD-kaart klik je op de pijltjes toets (onder het winkelwagentje). Je gaat nu naar het hogere niveau, waarin o.a. ook "usbhost1" staat. Als je hier op klikt, zie je de inhoud van de usb stick. Selecteer nu het boek dat je wilt lezen. Je ziet nu bovenin 2 opties: "Openen"" en "Importeer in Aldiko". Als je voor deze laatste optie kiest wordt het boek in de boekenkast van Aldiko geplaatst. Daar blijft het staan en kun je het lezen totdat je het verwijdert (door er op te klikken; waardoor er 3 opties verschijnen; waaronder ook "Verwijder"). De usb stick kan nu uit het tablet worden gehaald, of evt. nog meer boeken in de boekenkast van Aldiko geïmporteerd.

Met vr.gr. Zoever
M-677 @ ICS 4.0.3 + update 2 @ 1200 MHz
Reageren op dit bericht
04-03-2012, 22:20 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-03-2012 om 22:32 door rgj.)
Bericht: #4
(04-03-2012 20:20 )monique33 schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Zoever, heel veel dank. gelukt!! ik heb nu een aantal boeken. er is nog een kleine maar niet onbelangrijke aanpassing nodig. ik zie alleen maar lege boekenplanken. de boeken worden dus weergegeven in lijsten! misschien ben ik wat te ongeduldig, ik wacht af.
in ieder geval zeer bedankt
Reageren op dit bericht
04-03-2012, 22:49
Bericht: #5
Staat de boekenkast wellicht op "Recently finished"? Want dan zijn de planken inderdaad leeg. Moet staan op "Books by title" of "Books by author". Kun je aanpassen door er op te klikken.

Met vr.gr. Zoever
M-677 @ ICS 4.0.3 + update 2 @ 1200 MHz
Reageren op dit bericht
12-03-2012, 22:35
Bericht: #6
ik krijg steeds melding:Bestand kan niet worden geladen
Reageren op dit bericht
12-03-2012, 22:47
Bericht: #7
(12-03-2012 22:35 )b.nielsen schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
RegistreerWanneer krijg je dat? Als je Aldiko wilt starten of als je een boek wilt openen? In dat laatste geval: wel op de juist manier importeren. Het kan natuurlijk ook zijn dat het boek dat je probeer te openen niet in het juiste formaat is of dat het beschadigd is.

Johan
M-677 running 4.0.3 @ 1200Mhz met update van Den Eds
Samsung Galaxy S3 (GT-I9300) running Omega 4.1.2
Reageren op dit bericht
13-03-2012, 20:24
Bericht: #8
Ga naar SDkaart en open die. Daarin vind je jouw boeken op de extere kaart niet. Druk dan op de retourtoets rechtboven in het scherm van Akido. De nu verschijnende lijst laat wel extsd zien. Op die en vindt je boeken in de dor jou ingestelde directory.
Reageren op dit bericht
14-03-2012, 10:31
Bericht: #9
Ik krijg bij: Openen en importeer in Aldiko! Ik kan de boek openen, bij importeer begin hij te lopen, en dan kom de melding: Bestand kan niet worden geladen. De boeken in mijn lijst staan als EPUB. IK heb de boeken op een microstick.
Reageren op dit bericht
14-03-2012, 10:52
Bericht: #10
Het is precies zoals skippy beschrijft, op die manier kan je de externe SD kaart en eventueel de USB stick benaderen en vandaar uit de boeken in Aldiko importeren. Werkt echt perfect.
Mvg,
Erdna
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)
Donation's plugin by Naoar.com