U bent niet ingelogd of nog geen lid. login of Registreer om te kunnen downloaden van het forum. Deze website gebruikt cookies. Indien u niet akkoord gaat, gelieve de site dan te verlaten.

De kosten voor hosting en dataverkeer lopen zodanig op dat we u willen verzoeken een kleine (niet verplichte) bijdrage te leveren tot het behoud van dit forum. Alle inkomsten zullen enkel en alleen worden gebruikt om het voortbestaan van het forum te garanderen. Klik hiervoor op de 'Donate' knop bovenaan

OPGELET : DIT FORUM WORDT BEHEERD DOOR VRIJWILLIGERS (Willem52, SSB,...), ER IS GEEN ENKELE CONNECTIE MET DE FABRIKANT OF LEVERANCIER !!!
Wanneer u problemen hebt met garantiereparaties / klachten over garantiereparaties / ophalingen via de websites www.cherrymobility.eu of www.cherrymobility.com dient u Kruidvat/Trekpleister te contacteren. Noch dit forum, noch SSB Repair of de moderators kunnen u in dit geval helpen !

Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 2.75
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe je tablet sneller maken!
23-06-2012, 10:28 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-06-2012 om 10:29 door Alexx.)
Bericht: #1
Not Solved Hoe je tablet sneller maken!
De tablet kan al en stuk soepeler/sneller werken me de functie "gpu rendering " en is als het goed is iets zuiniger.
Deze functie zorgt ervoor dar de grafische processor mee helpt met de processor.
Hierdoor dus meer snelheid, ook is de gpu zuiniger met energie.

Ga naar: Instellingen > opties voor ontwikkelaars, en vink hier " gpu rendering afdwingen " aan.

Thats it! Probeer het maar, je hebt niks te verliezen Big Grin

Ik heb ook diverse apps verwijderd met root explorer, scheelt ook weer in het geheugen/processor gebruik

Iemand nog meer tips? Laat het weten!
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
23-06-2012, 10:50
Bericht: #2
Not Solved RE: Hoe je tablet sneller maken!
We gaan het eens proberen, bedankt.

Ik heb de app 'system tuner' in gebruik waarmee je sowieso van allerlei 'onnodige' apps kan voorkomen dat ze met Android mee opstarten.
Dat scheelt best wel...

Ik vind dat ik eigenlijk best lang met een volle acculading kan werken.
Ik gebruik de tablet niet de hele dag door maar heb hem wel altijd in 'standby' staan.
In een rustige periode hoef ik soms maar een keer in twee dagen de tablet op te laden.

Cherry M-1007 ICS 4.0.3 met Den Eds update @ 1104 MHz.
'I gaze at the stars and I wonder what's out there' ...
[Afbeelding: Broke_zps2eb54518.jpg]
Reageren op dit bericht
23-06-2012, 23:35
Bericht: #3
We gaan het proberen en hopelijk meemaken!
Reageren op dit bericht
24-06-2012, 08:27 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-06-2012 om 08:29 door mailers.)
Bericht: #4
(23-06-2012 10:28 )Alexx schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Zoveel apps staan er standaard toch niet op? Welke hebben jullie zoal verwijderd?
Een tip dit ik zo kan bedenken is, gebruik een andere browser, zeker als je op 4.0.3 zit is v.b. Opera een stuk soepeler als de standaard browser. Ook worden er sommige dingen (zoals de tags in de facebook timeline map) niet weer gegeven in de standaard browser.
Reageren op dit bericht
24-06-2012, 08:36
Bericht: #5
Als ik met advanced task killer kijk stat er altijd van alles te draaien wat ik niet gestart heb, hoe voorkom je dat nou?
En als ik alles stop staat het er even later weer. Dat moet ook energie kosten.
Reageren op dit bericht
24-06-2012, 08:47
Bericht: #6
(24-06-2012 08:36 )Franc1974 schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
RegistreerMet de "system tuner" app dus, maar het is voor mij nog niet 100% duidelijk welke apps nu wel of niet onnodig zijn.
Reageren op dit bericht
24-06-2012, 15:21
Bericht: #7
het is leuk om de tablet sneller te maken. ik lees bij veel mensen hoe geweldig ding het wel niet moet wezen. ik heb het ding nu sinds vrijdag pas draaien maar ik vind het een zeer teleur stellend ding. zonder internet draaid hij erg leuk hoor maar als je gaat internetten gaat alles zo langzaam een youtuibe filmpje van 1 minuut duurt ongeveer 3 minuten om te laden, en als het filmpje geladen is speelt hij 20 seconde af en moet hij daarna weer opnieuw laden, facebook heeft ie echt super veel moeite mee, en wil ik een foto bekijken en het duurt te lang start de tablet opnieuw op. ik heb de nieuwste firmware er op staan dus het rebooten zou over moeten zijn. ligt het aan mij dat ik te veel verwacht van 150€ of is mijn tablet zelf niet goed. ik draai zelf andriod op mijn telefoon en ik vind andriod geweldig draaien het gebruikt weinig geheugen en heb het nog nooit vastgelopen gehad. en geloof mij mijn telefoon staat meer aan dan op stanby.
Reageren op dit bericht
24-06-2012, 15:33
Bericht: #8
Wat je beschrijft is vooral de matige wifi verbinding.
De tablet zelf doet het best wel aardig.
Nu heb ik buiten 2 van deze tablets ook een paar chinese android telefoons en ook daarmee is de wifi verbinding niet meer dan redelijk.
Bij een WPA versleuteling stopt de data stroom zelfs vaak helemaal terwijl er toch verbonden gemeld wordt.
Het is niet zozeer dat de verbinding slecht is maar de data stroom beheersing lijkt bij veel chinese aparaten een probleem te zijn.
Probeer eens andere settings voor je router.
Reageren op dit bericht
24-06-2012, 16:24
Bericht: #9
(24-06-2012 15:33 )Mehari schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
wat versta jij onder andere settings van mijn router, ik heb een 300n router met 2 extenders ik heb hier in huis met 10 wifi apparaten geen problemen. volgends mijn tablet heb ik een 150Mbit verbinding maar als ik het ga meten heb ik soms op zijn top 1300Kbit verbinding, maar ik denk dat ik tablet ga terug sturen hij werkt echt niet naar behoren, hij chrasd mij te vaak
Reageren op dit bericht
24-06-2012, 18:28
Bericht: #10
10 wifi apparaten tjonge zeg.
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)
Donation's plugin by Naoar.com