U bent niet ingelogd of nog geen lid. login of Registreer om te kunnen downloaden van het forum. Deze website gebruikt cookies. Indien u niet akkoord gaat, gelieve de site dan te verlaten.

De kosten voor hosting en dataverkeer lopen zodanig op dat we u willen verzoeken een kleine (niet verplichte) bijdrage te leveren tot het behoud van dit forum. Alle inkomsten zullen enkel en alleen worden gebruikt om het voortbestaan van het forum te garanderen. Klik hiervoor op de 'Donate' knop bovenaan

OPGELET : DIT FORUM WORDT BEHEERD DOOR VRIJWILLIGERS (Willem52, SSB,...), ER IS GEEN ENKELE CONNECTIE MET DE FABRIKANT OF LEVERANCIER !!!

(eFirstview=leverancier en Kruidvat/Trekpleister/AS Watson= distributeur hebben nagelaten meer dan 100.000 euro voor de service te betalen en doen alsof hun neus bloedt...)

Klachten over GARANTIE service zijn welkom bij Kassa op http://kassa.vara.nl/secundair/contact/

Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hotmail werkt niet meer
24-07-2012, 09:21
Bericht: #1
Not Solved Hotmail werkt niet meer
L.S.
Mijn "App E-mail" geeft gisteren opeens bij het opstarten de melding dat hij de hotmail server niet kan vinden. UPC en Gmail werken wel goed.
Als ik naar de site hotmail.com ga kan ik gewoon inloggen en mijn mail lezen.
Als ik een nieuw account aanmaak krijg ik bij het opzoeken van de gegevens dezelfde foutmelding. Doe ik dat echter met een foutief wachtwoord, dan ziet hij dat wel.
Ik werk met OS 4.03, (2.01 werkt goed) en mijn vraag is zijn er meer klachten of is er iets mis met mijn systeem.
Gaarne enige reactie.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
24-07-2012, 09:42
Bericht: #2
Not Solved RE: Hotmail werkt niet meer
(24-07-2012 09:21 )T.Jongeneelen schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Dat klinkt als een fout in de communicatie tussen Hotmail en de app op je tablet.

Heb je toevallig de app geupdate ?

Met vriendelijke groet,

ChemoNL

----------------------------------
Heeft een antwoord je geholpen?
Geef een rep punt!
----------------------------------
Support voor:
M-677
M-678
M-906
M-1007
M-1013
M-1038
en andere niet in mijn bezit zijnde Cherry tablets
Reageren op dit bericht
24-07-2012, 09:47
Bericht: #3
Vreemd dat de ingevoerde gegevens eerst wel werken en daarna ineens niet meer.
Toch wil dit met free providers als hotmail, yahoo en gmail wel eens gebeuren, terwijl de webmail wel werkt.

Ik neem aan dat je onderstaande gegevens gebruikt.

Hotmail Incoming Mail Server (POP3) - pop3.live.com (logon using Secure Password Authentification - SPA, mail server port: 995)

Hotmail Outgoing Mail Server (SMTP) - smtp.live.com (TLS enabled, port 587

Cherry M-1007 ICS 4.0.3 met Den Eds update @ 1104 MHz.
'I gaze at the stars and I wonder what's out there' ...
[Afbeelding: Broke_zps2eb54518.jpg]
Reageren op dit bericht
24-07-2012, 09:49 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-07-2012 om 18:46 door T.Jongeneelen.)
Bericht: #4
(24-07-2012 09:42 )ChemoNL schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer
Ja, deze gegevens komen me bekent voor, die gebruik ik met OS 2.1 (nog een tablet). Bij OS 4.1 stonden er andere gegevens en toen heb ik die er in gezet en dat werkte ook niet. Maar voor de zekerheid zal ik bovenstaande gegevens invullen.
Bedankt.

Ik heb geen SPA wel SSL, maar als ik dat gebruik blijft hij maar wachten op antwoord van hotmail.

Het is toch gelukt en wat heb ik gedaan.
Bij handmatige account instellingen POP3 gekozen en de beveiligingstype die naam gekozen die port 995 gaf. Toen ging hij door en kon ik de SMTP kiezen en daar de beveiligingstype zo gekozen dat die port 587 gaf. (Wel bij een ander type)
Ik had vroeger push e-mail, (dus ik ontving de e-mail gelijk) maar dat werkt nu niet meer. Het komt nu na b.v. 15 minuten (instelbaar).
Ik zit dus nu op een andere mailserver, maar het werkt weer. Ik denk dat er een probleem is met die push server.
Een ieder die mij geholpen heeft, van harte bedankt.
Reageren op dit bericht
29-08-2012, 20:43
Bericht: #5
Beter laat dan helemaal nooit Wink

Microsoft heeft een aanpassing gedaan aan hun exchange servers voor hotmail waardoor het niet (goed) meer werkt.

Dat viel een tijdje op te lossen door ipv m.hotmail.com debug-m.hotmail.com te gebruiken wat helaas nu ook niet meer werkt.

Afhankelijk van op welke microsoft server je account staat kun je <iets>-m.hotmail.com gebruiken wat (nog) wel werkt.

Dat <iets> haal je uit de url als je met je browser op je hotmail account inlogged, voorbeeld :

http://du101w.dub101.mail.live.com

in dit geval is dat <iets> : dub

Dus vul je als server in : dub-m.hotmail.com

Zo zijn er nog diverse andere servers.

Het kan zijn dat het niet meer nodig is, heb nog niet geprobeerd het weg te halen maar om het weer normaal te laten werken zal google de email app moeten updaten om de nieuwe server instellingen van Microsoft te kunnen gebruiken.
Reageren op dit bericht
30-08-2012, 17:57 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-08-2012 om 18:09 door arnt@otis.)
Bericht: #6
(29-08-2012 20:43 )Ghostwolf schreef:  De inhoud van deze pagina werd geblokkeerd voor gasten, gelieve te registreren om toegang te krijgen
Registreer

hotmail gaat over op outlook.com! het is mijn evaring je hotmail account over te zetten naar outlook via ( de hotmail site )
hierna, wel ff inloggen met je nieuwe outlook account. werkt live mail weer zoals het hoort .allen op 2 account tegelijk of meer .zie live.com voor optie's
bij mij werkt het prima
tevens is je nieuwe outlook login voor alle microsoft diensten van toepasing

gr arnt
tip! log in via weke browser ja wil op live.com
Reageren op dit bericht
01-09-2012, 16:13
Bericht: #7
Na updaten van de software van mijn tablet heb ik ook heel lang moeten zoeken hoe ik mijn hotmail weer aan de gang kon krijgen. Uiteindelijk is het met de inspiratie van bovenstaande discussie als volgt gelukt.

Start E-mail-app

Eerst invoeren bij 'Instellingen E-mail-account':
-volledig hotmail-adres
-wachtwoord
-DAN KIEZEN: handmatig instellen
-DAN KIEZEN: POP3
Dan invoeren bij 'Instellingen inkomende serverl':
-POP3-server = pop3.live.com
-beveiligingstype = SSL/TLS
-Poort = 995

Daarna invoeren bij 'uitgaande server':
-SMTP-server = smtp.live.com
-beveiliging = geen
-Poort = 587
-Aanmelden = niet vereist
Reageren op dit bericht
03-09-2012, 17:56
Bericht: #8
Dat werkt uiteraard vast wel, het account als pop account instellen, maar dan mis je wel functionaliteiten die je als exchange account wel hebt (agenda, contacten, etc).
Reageren op dit bericht
04-09-2012, 20:00
Bericht: #9
Het gekke is, dat het met mijn eerste hotmail-account nu wel gelukt is om dat als exchange account te realiseren, door het account automatisch te laten realiseren. Met mijn tweede hotmail-account lukt dat niet. Dan krijg ik steeds de volgende 2 mededelingen. Eerst: 'Serverinstellingen inkomende e-mail controleren' en dan 'Kan geen verbinding maken met server'. Ik kan het account echter wel als pop-account realiseren! Weet iemand hoe dat zit? ( P.S. Ik weet eigenlijk niet goed wat een exchange account is. Waar kan ik wat meer info daarover vinden?)
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen:
Donation's plugin by Naoar.com